Isnin, 2 April 2012

Peningkan kepala di awal hari

Eh, apsal pulak pening-pening kepala pagi ni.
Ni aku nak habaq sket. Ni sbenarnya kisah lama dah la.kira-kira 10 jam yang lalu.

Macam biasa aku lepak-lepak on facebook,saja nak tgok mana tau ada post menarik ke dari kawan-kawan aku.

Tiba-tiba mataku tertarik dengan satu post yang dikongsikan oleh kawan aku,Vijay
Bukan post sebenarnya tapi gambar.Ala gambar yang menarik mcm selalu korang tgok kat facebook.Al-maklumlah sekarang orang suka share gambar/kata-kata himat/cerita lawak semua kat facebook.

Berbalik pada citer tadi,ak pun tgok la gambar tu,baca punya baca aku jadik giler skejap pikir amende la yang dia post.Bukannya ak tak paham post tu (apa korang ingat ak ni low sangat ke English?).Tapi sebenarnya ak tak paham dengan jawapan kepada persoalan dalam post bergambar tu.

Korang sekarang mesti dah macam tak sabar-sabar nak tgok post tu kan lepas tu ckap ak ni drag la aperla.Takpe-takpe korang boleh scroll terus ke bawah lepas tu tgok gambor pueh2. Ni aku letak gambor.Klik untuk besarkan gambor tu


Bukti aku amik post tu

Eh tak nampak la tulisan tu..kecik la..
Waduh,kan aku cakap tu gambar bukti aku amik je.
Untuk tulisan dalam gambar tu,ak baik hati nak taip.

English
8 Interesting Confusion

1)Can you cry under water?
2)Do fishes even get thirsty?Why?
3)Why don't birds fall of trees when they sleep?
4)Why is it called 'building when it is already 'built'?.
5)When they said dog food is new and improved,who tastes it?
6)If money does't grow on trees, why fo bank have 'branches'?
7)Why does round pizza come in square box?
8)Why doesn't glue stick to its bottle?

Malay Translation by safwan
8 Fakta yang memeningkan kepala

1)Weyh,boleh tak kita menangis dalam air?
2)Agak-agak ko,ikan pernah rasa dahaga tak?Kenapa?
3)Kenapa burung tak jatuh waktu diorang tido atas pokok?
4)Kenapa bangunan dalam orang putih panggil 'building'(tengah bina) sedangkan bangunan tu dah siap dibina.
5)Bila pengeluar kata produk makanan anjing diorang dah dipertingkatkan dan diperbaharui, macam mana diorang tahu dah dipertingkatkan, saper yang uji?
6)Duit tak tumbuh di pokok,macam mana pulak bank ada cawangan?(branches=dahan pokok)
7)Kenapa pizza dalam kotak petak padahal dier bulat?
8)Macam mana pulak gam tak melekat dekat dalm botol dier ye?


Pelik bunyi nyer dalam bahasa Melayu kan?

Ok kalo aku jawab ni la jawapannya

1)Can you cry under water?
A: Science,bla bla bla...muscle...smua aku taruk

2)Do fishes even get thirsty?Why
A: No,because fish don't drink...Experiment..bla bla bla

3)Why don't birds fall of trees when they sleep?
A:Giler ape.Burung tido dalam sarang/Burung tak tido lama,ia tido sekejap-sekejap je sama macam ayam

4)Why is it called 'building when it is already 'built'?.
A:English banyak word yang ada multiple meaning

5)When they said dog food is new and improved,who tastes it?
A:Gimik promosi biasa la.Memang macam tu atau diorang memang ade research centre untuk kaji sampel makanan tu.

6)If money does't grow on trees, why fo bank have 'branches'?
A: sekali lagi,perkataan dengan 2 maksud.

7)Why does round pizza come in square box?
A:Senang nak bawak, nak susun pun senang dan mengurangkan kerosakan pizza mana tau kalo abang yang hantar tu kemalangan ke,mungkin kotak tu akn hancur bahagian tepi tapi bahagian pizza masih lagi elok.

8)Why doesn't glue stick to its bottle?
A:Gam kering dan melekat.Jadi gam hanya akan melekat bila terdedah kepada angin dan kering.Tak caya cuba ko bukak gam tu lepas tu bior semalaman,mesti gam tu melekat kat botol/beku.Kalo letak je dalam botol sampai ke sudah tak melekat gam tu


Itulah jawapan aku.Ntah apa-apa je.Terima kasih ebab sudi baca

Share Artikel ni Ke Facebook



Soalan Lazim

Soalan:Eh, jawapan tu salah la.Sebenarnya dia.........
Jawapan:Ko ader jawapan lain ke? Cer bagi komen dengan jawapan ko sekali.Buat pengetahuan,aku tak suruh jawab pun sebab sebenarnya soalan tu cuma macam joke
jer dan aku tak kata jawapan aku betul.Harap maklum dan ak amat mengagumi kebijaksanaan kamu.Cepatlah komen aku nak tau jawapan sebenar ni.

Soalan:Ala,aku da penah tgok post ni,old jokes,copy paste dari orang lain la ni.
Jawapan:Weyh,ini Diari FB aku,jadik aku amik la dari saper-saper yang post menarik kat aku.Mana la aku tau dah lama ke idak.Ak baru baca jadik benda tu baru la..Bagi aku

//Kalo salah ejaan,nanti aku multiple check balik.
//Penterjemah yang paling teruk,Aku..hehe







0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Blogger Wordpress Gadgets