Sabtu, 21 April 2012

Ha Suka Sangat Berdebat Meh Sini

Semenjak akhir-akhir ni,kebanyakan rakyat Malaysia termasuk aku suka sangat berdebat-debat pasal sesuatu isu tak kisahla isu agama,politik,pendidikan,game,teknologi dan macam-macam lagi.
Terlalu banyak sangat kategori yang boleh kiter debatkan.

Misal kata tentang janggut
Kiter boleh berdebat tebtang 'Lelaki yang mempunyai janggut lebih alim dari yang tidak ada janggut/bercukur'

Lepas tu mulalah proses perdebatan secara tak rasmi dengan berbalas-balas komen antara satu sama lain.
Disebabkan sekarang orang lebih gemar berdebat di Internet,jadik mereka lebih berani untuk bersuara sebab bukan ada orang nak datang pergi pukul pun...haha


Itu yang tak rasmi.Ada juga yang rasmi macam perdebatan di Parlimen,Perdebatan antara Universiti dan lain-lain.Perdebatan secara rasmi ni selalunya diadakan secara live di dewan atau di tempat-tempat yang mempunyai penonton.Ada jugak kadang-kadang perdebatan secara tak rasmi berlaku secara live misalnya berebut katil kat universiti (aku la tu) ..hehe.

Perdebatan ni boleh membawa kepada satu idea baru bagi menyelesaikan masalah ATAU memburukkan lagi keadaan apabila berlaku ketegangan antara persahabatan/perhubungan.Selalunya,perdebatan yang suka-suka tu lah yang boleh membawa keburukan.

Bagi aku,ada beberapa kategori orang yang berdebat ni(bagi aku la,sebab aku bukan pendebat pun,selalu kalah je haha)


OK ni aku nak bagitau bagi sesaper yang berminat nak berdebat secara rasmi atau tak rasmi secara lebih seronok atau serius boleh pergi ke laman web ni.
MYEG yang bukak khas untuk orang-orang yang suka berdebat dan saja suka-suka berdebat
Boleh menang seribu tu..

Ada pelbagai kategori untuk dipilih.Debat la sampai pengsan

BAHASA MELAYU PUN BOLEH
MEH SAPER NAK LAWAN DENGAN AKU.
ISU DIER PES 2012 VS FIFA 2012 HAHA XD

Aku tak nak Join..hahaha

0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Blogger Wordpress Gadgets